معرفی کامل برترین دانشگاه های قبرس شمالی
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 36
  • بازديد ديروز : 77
  • آي پي امروز : 23
  • آي پي ديروز : 30
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 298
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 9,149
  • كل بازديدها : 43,186
  • ای پی شما : 3.129.247.196
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 149
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


قبل از هر چیز در مورد محتوای لیست دانشگاه های قبرس شمالی باید بگوییم که قبرس شمالی در سال های اخیر جایگاه بسیار خوبی در زمینه آموزش و پرورش در سطح جهان پیدا کرده است، به طوری که توانسته نظر قبرس شمالی را به خود جلب کند. تعداد زیادی از دانش آموزان از سراسر جهان. دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از دانشجویان علاقه مند برای پذیرش در کشور اقدام کرده اند.

قبرس شمالی کشوری با فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک به ایرانیان و دور از ایران کشوری جذاب و عالی برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور محسوب می شود. این کشور جذاب و بی بدیل با آب و هوای مدیترانه ای و 4 فصل و چشم اندازی بی پایان از آسمان آبی و اقیانوس ها و پوشش گیاهی بی نظیر است.

این کشور با روش آموزشی به روز اروپایی و آمریکایی و امنیت بالا توانسته جایگاه بسیار خوبی را در جهان به خود اختصاص دهد. 25 دانشگاه در قبرس شمالی وجود دارد که برخی دولتی و بقیه خصوصی هستند.

شهرهای نیکوزیا و فاماگوستا میزبان دانشگاه های پیشرو در قبرس شمالی هستند

نیکوزیا که با نام لفکوشا نیز شناخته می شود، بزرگترین شهر ساحلی قبرس شمالی و پایتخت این کشور است. این منطقه از نظر تاریخ و فرهنگ در کنار تمدن های باستانی منطقه است. این شهر رسمی محل دفاتر اصلی قانونگذاری و اجرایی و مرکز قبرس و مرکز تجاری بین المللی قبرس شمالی است.

شهر نیکوزیا میزبان بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در قبرس است که میزبان 4 دانشگاه اصلی قبرس شمالی است. این 4 دانشگاه عبارتند از: دانشگاه بین المللی CIU قبرس، دانشگاه خاور نزدیک NEU، دانشگاه مدیترانه کارپاسیا و دانشگاه آمریکایی قبرس شمالی.

شهر فاماگوستا یکی از مهم ترین شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که دلیل اصلی تاسیس دانشگاه مدیترانه شرقی EMU در این شهر است. این دانشگاه پای بسیاری از مهاجران را برای تحصیل در این شهر باز کرده است.

قبل از شروع مبحث لیست دانشگاه های قبرس شمالی به شما دوستان ciuuni توصیه می کنیم از شرایط مهاجرت دانشجویی به این جزیره زیبا اطلاعات کاملی کسب کنید. با شماره 00905338494714 در قبرس و 02177529713 در تهران تماس بگیرید.

لیست دانشگاه های قبرس شمالی

دانشگاه بین المللی قبرس (غیر دولتی) دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه خاور نزدیک (غیر دولتی) دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه گیرنه آمریکا (غیر دولتی) دانشگاه گیرنه آمریکا

دانشگاه مدیترانه شرقی (steeti) دانشگاه مدیترانه شرقی

پردیس دانشگاه آنادولو نیکوزیا (عمومی) پردیس دانشگاه آنادولو نیکوزیا

دانشگاه مدیترانه کارپاتیا (غیر دولتی) دانشگاه مدیترانه کارپاتیا

دانشگاه علوم و تحقیقات مدیترانه نتکنت (غیر دولتی) دانشگاه تحقیقات و علوم مدیترانه نتکنت

دانشگاه هنرهای خلاقانه و طراحی آرکین (خصوصی) دانشگاه هنرهای خلاق و طراحی آرکین

کالج تربیت معلم آتاتورک (دولتی) کالج تربیت معلم آتاتورک

دانشکده بین المللی مدیریت بازرگانی (خصوصی) دانشکده بین المللی مدیریت بازرگانی

پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی (دولتی) پردیس دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی

دانشگاه اروپایی لفکادا (عمومی) دانشگاه اروپایی لفکادا

دانشگاه غرب اسکاتلند (عمومی) دانشگاه غرب اسکاتلند

دانشگاه رئوف دنکتاس (غیر دولتی) دانشگاه رئوف دنکتاس

دانشگاه قبرس غرب (غیر دولتی) دانشگاه قبرس غربی

دانشگاه فنی استانبول پردیس آموزشی-پژوهشی TRNC (عمومی) دانشگاه فنی استانبول پردیس آموزشی-پژوهشی TRNC

دانشگاه رهبری اروپا (غیر دولتی) دانشگاه رهبری اروپا

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس (غیر دولتی) دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

دانشگاه سیتی آیلند (غیر دولتی) دانشگاه سیتی آیلند

در مورد لیست دانشگاه های قبرس شمالی باید بگوییم که تمامی این دانشگاه ها مراکز دولتی، نیمه دولتی و خصوصی هستند که توانسته اند رتبه و جایگاه خوبی از نظر اعتماد دانشجویی به دست آورند و توانسته اند بهترین آموزش را ارائه دهند. و همچنین بهترین خدمات در این دسته از دانشجویان می خواهیم در مورد محبوب ترین دانشگاه های قبرس شمالی توضیح مختصری بدهیم:

دانشگاه آمریکایی I-Girne

دانشگاه آمریکایی گیرنه که به اختصار GAU نامیده می شود، اولین دانشگاه در قبرس شمالی است. این دانشگاه توسط یک دبیرستان آمریکایی در سال 1985 توسط شخصی به نام سرهات آپینار تاسیس شد. در حال حاضر این دانشگاه در زمینه های مهندسی، بهداشت، پزشکی، هنر، معماری، حقوق، علوم سیاسی، تجارت و اقتصاد تخصص دارد. این دانشگاه تاکنون 20000 دانشجو ثبت نام کرده است.

دانشکده مهندسی GAU به هفت بخش تقسیم می شود: مهندسی کامپیوتر. مهندسی برق و الکترونیک مهندسی مکانیک مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی خودرو.

دانشگاه بین المللی CIU

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، دانشگاه بین المللی CIU در نیکوزیا، پایتخت قبرس واقع شده است و یکی از معروف ترین دانشگاه های قبرس شمالی است که بیش از 16000 دانشجو و بار تحصیلی بالایی دارد. CIU دارای یک پردیس بزرگ است و علاوه بر آموزش، خدمات عالی را به دانشجویان ارائه می دهد.

لیست دانشگاه های قبرس شمالی

لیست دانشگاه های قبرس شمالی

در این قسمت از لیست دانشگاه های قبرس شمالی از شما دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه به مقاله CIU دانشگاه قبرس شمالی مراجعه کنید.

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) یکی از برترین دانشگاه های قبرس شمالی است که در شهر ساحلی و تاریخی فاماگوستا واقع شده است. سطح تحصیلات این دانشگاه توسط یونسکو و اتحادیه دانشگاه های اروپا تنظیم می شود، بنابراین مدارک این دانشگاه بسیار معتبر است.

این دانشگاه امکانات انتقال دانشجو به آمریکا، کانادا و استرالیا را ارائه می دهد و پلی بین شما و اروپا است. در این دانشگاه می توانید با 50 درصد تخفیف برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه دریافت کنید. دانشگاه EMU خوابگاه های مختلفی دارد که با بودجه های مختلف دسته بندی می شوند و شما می توانید با توجه به میزان پولی که در نظر دارید خوابگاه مناسب را انتخاب کنید.

دانشگاه خاور نزدیک

این دانشگاه خصوصی در سال 1988 در شهر نیکوزیا تاسیس شد. دانشگاه خاور نزدیک یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است و همچنان در زمینه آموزش پیشرو است و به دلیل کیفیت و سطح تدریس شهرت جهانی دارد و عضو EUA اروپا است. شهریه دانشگاه های NEU بیشتر از دانشگاه های دولتی است. تمامی دروس در این دانشگاه تدریس می شود و همه از سطح بالایی برخوردار هستند.

برخی از موضوعات تدریس شده در EUA عبارتند از: مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، توسعه سیستم های اطلاعات، توسعه نرم افزار، مهندسی عمران، علم مواد و نانوتکنولوژی، مکاترونیک، مهندسی برق و الکترونیک، معماری، طراحی داخلی. ، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، تغذیه و رژیم غذایی، پرسنل پزشکی، بهداشت و ایمنی، دندانپزشکی، شیمی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، مدیریت تجهیزات، بیوشیمی، بهداشت و فرآوری مواد غذایی، علوم بالینی، علوم پایه، آموزش و تغذیه، گرافیک طراحی، تئاتر، موسیقی، تلویزیون و فیلم، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، علوم سیاسی، روابط بین الملل و تجارت بین الملل

دانشگاه اروپایی لفکادا

دانشگاه اروپایی لفکادا در سال 1989 توسط بنیاد علوم قبرس افتتاح شد. این دانشگاه به طور کامل توسط شورای آموزش عالی ترکیه تایید شده است. این دانشگاه بین المللی از 35 کشور جهان دانشجو می پذیرد. دانشگاه اروپایی لفکادا قبرس برنامه های کارشناسی و پیشرفته را با 6 برنامه کاردانی، 30 برنامه کارشناسی و 12 برنامه کارشناسی ارشد ارائه می دهد. در این دانشگاه امکان انتقال دانشجو به کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.

دانشگاه رئوف دنکتاش

دانشگاه بین المللی رئوف دنکتاش در سال 2017 در شهر لفکوسا در شمال قبرس یورومای تاسیس شد. نام این دانشگاه بر روی نام رئوف دنکتاش رهبر سابق جمهوری ترک قبرس شمالی است که در سال 2012 درگذشت.این دانشگاه معتبر و تازه تاسیس مدرن توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و افراد زیادی را به خود جذب کند. دانش آموزان. دانشگاه RDU با برخورداری از اساتید و امکانات عالی، امکان ارائه آموزش با کیفیت بالا را برای دانشجویان فراهم کرده است.

پردیس دانشگاه آنادولو نیکوزیا

دانشگاه آنادولو یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. تمامی دانشکده های این دانشگاه بر اساس نتایج در مجموعه ای از شاخص های بالاتر پذیرش شدند. امتیاز جهانی این دانشگاه در بین دانشگاه های بین المللی 30.9 و اعتبار علمی آن در جهان 966 است.

دانشگاه قبرس غربی

دانشگاه خصوصی CWU واقع در فاماگوستا در سال 2015 تاسیس شد.این دانشگاه دارای 4 دانشکده و 3 مدرسه تخصصی می باشد. مقاطع تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی با 18 رشته به زبان های انگلیسی و ترکی تدریس می شود. این دانشگاه تحت نظارت TRNC توانسته است دانشجویان زیادی را از سراسر جهان برای تحصیل جذب کند.

دانشگاه علوم و تحقیقات مدیترانه

دانشگاه علوم و تحقیقات مدیترانه Netcont در نیکوزیا، قبرس شمالی واقع شده است. در این دانشگاه بیشتر آموزش به صورت آنلاین است. دانشگاه نت نت هر ساله گسترش می یابد و جدا از فضای دانشگاهی توانسته جایگاه خوبی در بین دانشگاه های قبرس داشته باشد و در حال حاضر از 30 کشور جهان دانشجو جذب کرده است.

در این فضا دانشجویان اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و خاورمیانه ای در پردیس چند قومیتی این دانشگاه با فرهنگ های مختلف تحصیل می کنند. این دانشگاه بر نوآوری و خلاقیت تمرکز دارد و توجه ویژه ای به کارآفرینی دارد.

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا

این دانشگاه در سال 2012 در شهر نیکوزیا قبرس شمالی تاسیس شد.در این دانشگاه 5 دانشکده زبان های خارجی، دانشکده اقتصاد، دانشکده هوانوردی، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت گردشگری و هتلداری در انگلیسی، جایی که بسیاری از دانش آموزان در آن جای می گیرند.

دانشگاه هنرهای خلاق آرکین و طراحی

این دانشگاه که با نام اختصاری ARUCAD شناخته می شود، در سال 2017 در قبرس شمالی تاسیس شد. این دانشگاه شمالی دارای 4 دانشکده هنر، دانشکده طراحی، دانشکده ارتباطات و دانشکده زبان انگلیسی است. در این دانشگاه  هزینه زندگی دانشجو در قبرس شمالی یورومای  از بدو ثبت نام می توانند در هر مقطع تحصیلی از تخفیف 50 درصدی بورسیه بهره مند شوند. لیست رشته های دانشکده های دانشگاه هنرهای خلاقانه و طراحی آرکین به شرح زیر است:

رشته های دانشکده هنر ARUCAD: هنرهای تجسمی، عکاسی، طراحی و کارگردانی، باستان شناسی، تاریخ هنر

دانشکده طراحی آروکاد رشته های معماری و طراحی داخلی، طراحی صنعتی، طراحی منظر.

دانشکده اصلی ارتباطات ARUCAD: طراحی ارتباطات، رسانه ها و ارتباطات جدید، طراحی تبلیغات و ارتباطات، طراحی بازی دیجیتال، طراحی و مدیریت ارتباطات

ARUCAD دانشکده زبان انگلیسی: انگلیسی