تفاوت شاهین اس و جی با اتوماتیک چیست؟ گزینه ها، مشخصات فنی و معایب Falcon
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 77
  • بازديد ديروز : 45
  • آي پي امروز : 29
  • آي پي ديروز : 25
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 262
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 9,113
  • كل بازديدها : 43,150
  • ای پی شما : 18.221.129.19
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 149
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


تفاوت شاهین s و g در آپشن های این دو خودرو نهفته است و از نظر فنی تفاوتی بین آنها وجود ندارد. خودرو شاهین تولید شرکت سایپا می باشد و طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال 1400 با تولید شاهین جی توانست امکانات بیشتری را به خودروی معمولی شاهین اضافه کرده و آن را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

شاهین جی آپشن های بیشتری نسبت به شاهین اس دارد و می توانیم این ویژگی ها را در چهار حوزه ببینیم. از نظر بصری، شاهین جی مجهز به سانروف است و باید به عنوان اولین انتخاب نسبت به شاهین اس در نظر گرفته شود. سیستم تهویه خودکار که در نسخه‌های قبلی شاهین (یعنی شاهین S) موجود بود، اکنون حذف شده است و این گزینه را فقط می‌توان در نسخه اختیاری شاهین G مشاهده کرد.

از طرفی اضافه شدن مانیتور به داشبورد و کنترل های فرمان یکی دیگر از گزینه هایی است که سایپا روی نسخه آپشن قرار داده و در شاهین اس هیچ اطلاعاتی از آنها وجود ندارد به جز برخی از این آپشن ها و لوازم جانبی.مثل کنسول وسط در اتاق، شاهین جی و شاهین اس تفاوت چندانی ندارند و از نظر فنی تفاوتی ندارند. هر دو مدل مثلا از موتور معروف M15 سایپا استفاده می کنند که البته مجهز به سیستم توربوشارژر است و در سایر جنبه های فنی مانند مصرف سوخت، حداکثر سرعت و ... تفاوتی با هم ندارند.

این موضوع باعث شد مصرف کنندگان و خریداران خودرو فکر کنند که این خودروها از نظر فنی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر اصلا اینطور نیست و تنها چیزی که آنها را متفاوت می کند، اضافه شدن آپشن هایی مانند سانروف یا مانیتور به یک خودروی معمولی شاهین جی است. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های این دو مدل، بهتر است مشخصات هر یک از آنها را بدانید. با کارمادیو همراه باشید.

مشخصات شاهین جی

خودرو شاهین جی که در بین خریداران بسیار محبوب شده است یکی از مدل هایی است که در سال 1400 توسط شرکت خودروسازی سایپا به بازار عرضه شد. این یک ماشین چرخ جلو است که دارای 5 دنده است. از دیگر آپشن های شاهین جی ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم های تهویه مطبوع

سانروف

مولتی مدیا 7 اینچی

سوئیچ فرمان با سیستم صوتی

دوربین دید عقب

خودروی شاهین دارای توربوشارژ 4 سیلندر m15t و حجم موتور آن یک و نیم لیتر است. با توجه به عملکرد فنی این خودرو می توان گفت قدرت آن معادل 110 اسب بخار و 178 نیوتون متر گشتاور است.

شتاب خودرو شاهین جی 13.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. ابعاد و ابعاد بدنه شاهین از نوع سدان و بسیار جمع و جور است. شاسی خودرو یکپارچه بوده و گنجایش باک آن 47 لیتر است.یکی از مواردی که باعث محبوبیت بیشتر شاهین جی نسبت به مدل S شده است، امکانات اضافی خودرو نسبت به خودروی شاهین اس است.

جزئیات شاهین اس

از نظر فنی، ویژگی های شاهین S همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم کاملاً شبیه به شاهین J است، اما تفاوت این دو خودرو در آپشن های جدید اضافه شده به شاهین جی است، این آپشن ها شامل سانروف می شود. ، مالتی مدیا و دوربین عقب، شاهین س نشان داد که.

این موارد جزو آپشن هایی بودند که در اولین خودروی شاهین یعنی شاهین s وجود نداشت اما از نظر ظرفیت باک خودرو وجود داشت. نوع موتور، حجم و قدرت موتور شباهت های زیادی دارد.

موتور توربوشارژ شاهین 1500 سی سی حجم دارد و توان خروجی آن 110 اسب بخار است. این دو خودرو با تجهیزات و سایر ویژگی های ایمنی مانند کیسه هوا، کمربند ایمنی سرنشین جلو با پیش کشنده، هشدار کمربند ایمنی راننده و سایر ویژگی ها، مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته شده اند و دارای تعویض دنده هستند. سیستم های هشدار دهنده

مشخصات فالکون اتوماتیک

خودرو سایپا اطلاعات فنی CVT شاهین اتوماتیک را منتشر کرد. این نسخه جدید 1402 شاهین مجهز به گیربکس جدید CVT است و می تواند 7 دنده را به صورت دوپترونیک تعویض کند.

فالکون CVT در مقایسه با فالکون G-gear هیچ تغییر فنی نداشته و تنها وزن خالص آن حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. ضمن اینکه مصرف خودرو که معادل 7.5 لیتر تجهیزات فالکون است به 7.2 لیتر فالکون CVT رسیده است. تمامی امکانات به کار رفته در شاهین جی در CVT شاهین نیز به کار رفته است، اما علاوه بر این سایپا چندین آپشن جدید به شاهین CVT اضافه کرده است که عبارتند از:

ای آریلی کشکا

دکوراسیون بدنه و کابین کروم

خاک سه بعدی

مانیتور 10 اینچی جدید

سیستم کنترل یا TCS

سیستم کنترل پایداری یا ESC

سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی یا HSA

جدول تفاوت شاهین اس و جی اتوماتیک

تجهیزات ایمنی و لوازم جانبی شاهین اس شاهین جی شاهین خودرو

کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو وجود دارد

دکمه خروج داره

یک سیستم ورود-خروج بدون سوئیچ وجود دارد

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک وجود ندارد

دریچه ندارد

دستگاه مولتی مدیا، 7 اینچ و 10 اینچ ندارد

رادیو در حال پخش است. پخش نمی شود. پخش نمی شود.

سیستم هشدار برخورد معکوس بله بله

مجهز به سیستم ABS است

دارای سیستم دزدگیر ضد سرقت

کلیدهای فرمان دیگر بوق نمی زنند

چراغ جلو و عقب داره

نور روز دارد.

بدون دوربین دید عقب

باز کردن درها در صورت تصادف

نوع گیربکس: پنج سرعته دستی، پنج سرعته اتوماتیک

ضعف ماشین شاهین

درست است که خودروهای شاهین طرفداران زیادی دارند اما قبل از خرید هر نوع خودرویی بهتر است از مزایا، امکانات و معایب آن اطلاعات کافی داشته باشید تا با دیدی باز خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید.

خودروی شاهین یکی از خودروهای سایپا است که در ابتدا با نام رهام تولید می شد، اما به دلیل تقاضای سازمان های محیط زیستی و شباهت خودرو به فالکون، نام آن را به شاهین تغییر داد.

این خودرو اولین بار در سال 1397 تولید و روانه بازار شد اما از سال 1400 وارد بازار شد. فالکون مدل خوبی در میان دیگر پیکاپ ها است، اما به هیچ وجه نمونه کاملی نیست. در این قسمت ماشین آلات فالکون از نظر عیب و ایراد مورد بررسی قرار می گیرد.

شکل تحریف شده

یکی از معایب خودروهای «شاهین»، ضعیف بودن بدنه و بی کیفیت بودن رنگ است. همچنین کیفیت مواد داخلی مانند تابلوی ابزار نیز خوب نیست.

نقص فنی

از دیگر کاستی های شاهین می توان به مسائل فنی اشاره کرد که بسیار کم است. یکی از این ایرادات مربوط به محفظه باتری ماشین شاهین و دنده عقب آن است. همچنین سیستم صوتی این خودرو نیز کمی ضعیف است و برخی از کاربران در بازکردن صندوق عقب با مشکل مواجه می شوند.

سیستم فعال سازی خودکار چراغ راهنمایی شاهین نیز در برخی از مدل ها مشکل داشت. صدای موتور شاهین و سرعت کم ناشی از استفاده از موتور توربو از جمله معایبی است که برخی افراد به آن توجه نمی کنند.

هزینه ها و مصرف سوخت

برخی از کاربران خودروی شاهین از مصرف سوخت بالای آن گلایه دارند. همچنین برخی به دلیل فرسودگی زیاد از خودروی شاهین ناراضی هستند. البته در مقابل ویژگی های خوب این خودرو می توان گفت در مجموع خودرو خوبی است.

آیا شاهین جی گزینه های بیشتری دارد؟

از جمله آپشن های موجود در شاهین جی که آن را از خودروی شاهین اس متمایز می کند موارد زیر است.

شاهین جی مجهزتر از شاهین اس است و دارای سانروف است.

این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که از خودروهای مدل S حذف شد.

افزودن مانیتور به داشبورد شاهین جی و استفاده از دکمه های کنترل فرمان از جمله گزینه های جدید شاهین جی است.

یک کنسول نیز به شاهین جی در مرکز کابین خودرو اضافه شده است.

در واقع هر دو خودرو در مدل موتور که همان سایپا M15 معروف و مجهز به سیستم توربو شارژ است، تفاوت چندانی با هم ندارند. سایر نکات فنی مصرف سوخت و سرعت آنها مشابه است. تفاوت شاهین جی و شاهین اس فقط مربوط به عملکردهای جدید آنهاست.

پس می توان گفت این دو خودرو از نظر فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند. شاهین اس در کارخانه سایپا متوقف شده است، اما مدل های دست دوم همچنان در بازار موجود است. بنابراین، می توانید به تفاوت قیمت این دو خودرو نگاه کنید و تصور کنید که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در حال حاضر یکی از اصلی ترین تفاوت های شاهین جی و سی قیمت آنهاست که بین 10 تا 15 میلیون تومان با یکدیگر تفاوت دارند.

داخل ماشین شاهین یکی از مدل های زیبای ساخت سایپا می باشد که دارای امکانات بسیار خوبی می باشد. درست است که هر خودرویی دارای ایراداتی است، اما تمرکز بر زیبایی و ویژگی های خوب آن باعث می شود که این ایرادات کمتر به چشم بیاید. اگر شما هم از خودروی شاهین استفاده می کنید، می توانید نظرات خود را در مورد ویژگی ها، مزایا و معایب این خودرو با ما در میان بگذارید.