جوراب واریس چیست؟
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 37
  • بازديد ديروز : 42
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 34
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 218
  • بازدید ماه : 218
  • بازدید سال : 16,124
  • كل بازديدها : 50,161
  • ای پی شما : 52.14.23.93
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 163
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 14 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید: جوراب واریس دارویی است که می پوشیم. این جوراب سفارشی مقدار مشخصی فشار را از ناحیه مچ پا به بالای باسن وارد می کند. این فشار به تدریج از مچ پا تا بالای پا کاهش می یابد و کاهش تدریجی فشار در امتداد ساق باعث بهبود گردش خون وریدی از پا به قلب می شود. به دلیل این روش کار، آنها را جوراب فشاری نیز می نامند.

استفاده از جوراب های کرامپ

جوراب ساق بلند بسته به فشار و ارتفاع جوراب واریس کاربردهای مختلفی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بیماری واریسی

مهمترین کاربرد جوراب واریس در مراحل مختلف بیماری واریس است. برای پیشگیری یا درمان و بلافاصله پس از جراحی واریس یا لیزر درمانی استفاده می شود.

جوراب واریس در دوران بارداری

واریس در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و تغییر وزن برای کاهش احساس سنگینی، درد در پاها و همچنین جلوگیری از ورم پاها به زنان باردار توصیه می شود که در طول روز از جوراب بارداری استفاده کنند.

جوراب ضد آمبولی بعد از جراحی

در طی جراحی های بزرگ مانند تعویض مفصل، جراحی قلب، هیسترکتومی، جوراب های آمبولی برای جلوگیری از لخته شدن خون در پا توصیه می شود.

پس از جراحی، جوراب‌های طبی مناسب فشاری معادل 18 میلی‌متر جیوه در ناحیه مچ پا ایجاد می‌کنند که در تمام دوران نقاهت بعد از عمل پوشیده می‌شود.

جوراب های واریس در بیماران مبتلا به توده های لثه ای در پاها

اگر در یک بیمار DVT ورم پا دارید، پوشیدن جوراب واریس طبی می تواند با ایجاد فشار مناسب و بهبود جریان خون به کاهش تورم پا کمک کند.

بیماران مبتلا به پاپیلیت یا لنف ادم

افراد مبتلا به لنف ادم اندام تحتانی باید از جوراب واریس با دو یا سه لایه فشرده استفاده کنند.

چرا بعد از سزارین جوراب واریس بپوشید؟

پس از زایمان، مادران در معرض خطر لخته شدن خون هستند، بنابراین تمام اقدامات برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود. با توجه به وضعیت مادر بعد از سزارین، درد و ناراحتی در محل بخیه، مسئولیت های جدید کودک، عادت به شیر دادن و ... ورزش بدنی مادر کافی نیست.

همچنین نوشیدن مایعات کافی و تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی در بدن مادر خطر لخته شدن خون را در دوران بارداری و در این دوران افزایش می دهد. بنابراین متخصصان زنان معمولاً به مادران به خصوص بالای 35 سال و مادران چاق توصیه می کنند از جوراب واریس استفاده کنند. برای تهیه جوراب واریس به کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان مراجهه نمایید.


جوراب واریس

برای اثربخشی بهتر است نوع جوراب را با نظر پزشک انتخاب کنید. نوع جوراب بر اساس وزن دست، ارتفاع جوراب، نوع الیاف و باز یا بسته بودن ساق پا تعیین می شود.

جوراب های ضد واریس فشارهای مختلفی دارند که بنا به تشخیص پزشک از کلاس فشار 1 تا فشار 4 تجویز می شود.

ارتفاع جوراب ها نیز می تواند در عملکرد آنها موثر باشد.

جوراب زانویی کم فشار برای استفاده روزمره

گچ های نیمه ران عمدتاً در دوران نقاهت و بعد از جراحی برای واریس و سایر روش ها استفاده می شود.

جوراب شلواری و انواع دیگر جوراب در بازار موجود است.

اکنون که به کاربردهای رایج جوراب ها پرداختیم، آنچه باقی می ماند این است که جوراب های مختلف زیادی در بازار وجود دارد که می تواند باعث سردرگمی بیماران شود.

جوراب گرم برای واریس

افرادی که تجربه استفاده از جوراب های فشاری را دارند به خوبی می دانند که در گذشته مواد و الیاف جوراب به گونه ای بود که در گرمای تابستان باعث تعریق بیش از حد می شد و استفاده از آن تقریباً مشکل بود، اما اکنون مواد و سیم ها. جوراب های تابستانی بیشتر به سبک خود کتانی دارند و تا حدودی این مشکل حل شده و گردش هوا روی پوست راحت تر می شود. نخ های کتانی در فصل گرم توصیه می شود.

جوراب مردانه ضد واریس

به طور کلی انتخاب و استفاده از جوراب برای مردان به دلیل شباهت کلی جوراب های معمولی و زنانه دشوار است، اما در بین برندهای موجود در بازار، جوراب هایی با مواد و الیاف مناسب برای مردان وجود دارد

جوراب بارداری

در دوران بارداری جوراب شلواری مخصوص بارداری می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا می تواند نقش یک ماسک بارداری با نوار روی ناحیه شکم را ایفا کند. این جوراب با فشار دادن به قسمت پایین شکم از نشت رگ ها و واریس در دوران بارداری جلوگیری می کند، البته در راهنما و معاینه پزشک می توانید از جوراب های میان ران در دوران بارداری نیز استفاده کنید. .

چه نوع افرادی به جوراب های پیشگیری نیاز دارند؟

کارگرانی که برای مدت طولانی در حالت ایستاده یا نشسته کار می کنند، اغلب از خستگی و سنگینی پاها شکایت دارند. این افراد در نهایت دچار تورم در اطراف مچ پا می شوند.

کارگر، معلم ارتش، پرستاران و بسیاری از کارگران از جمله کسانی هستند که از استفاده از کاندوم در ساعات کاری بهره مند می شوند.

جوراب مناسبی که به عنوان یک پیشگیری کننده عمل می کند و از اختلالات وریدی هنگام کار در حالت ایستاده و نشسته جلوگیری می کند، جوراب درجه یک زیر زانو است.