جذابیت های طبیعی ساری
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 3
  • بازديد امروز : 43
  • بازديد ديروز : 42
  • آي پي امروز : 20
  • آي پي ديروز : 34
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 224
  • بازدید ماه : 224
  • بازدید سال : 16,130
  • كل بازديدها : 50,167
  • ای پی شما : 3.137.187.204
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 163
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 14 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین



شهر ساری پرجمعیت ترین شهر استان مازندران با قدمتی 5000 ساله و مرکز استان مازندران است. اگر به فکر خرید بلیط هواپیما و رفتن به ساری هستید، بد نیست بدانید که جدای از زیبایی و فرهنگ ساری؛ آثار تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد. ساری آب و هوای معتدلی دارد و به کوه و جنگل و دریا نزدیک است و در سفر در این شهر بهترین دیدنی های ساری  را نباید از دست داد.

من اوه ایان او را دارم

دریاچه میانشه معروف ترین جاذبه گردشگری ساری است که در 10 کیلومتری روستای چورت، بین ساری و کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد. معروف است که دریاچه میانشه در 350 کیلومتری تهران در جنگل بکر روستای چورت با وسعتی حدود 2.5 هکتار قرار دارد. جالب است بدانید دریاچه میانشه در سال 1318 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و بسته شدن کانال چشمه نزدیک دریاچه شکل گرفت. شکل دریاچه میانشه بیضی شکل است که عمق آن با توجه به میزان بارندگی تغییر می کند. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید مسیری زیبا را در میان درختان سرسبز شمال طی کرد.

برکه صدوا

تالاب و چشمه سادوا یکی از پرطرفدارترین دیدنی های ساری در جنوب استان مازندران است که در میان کوه مرتفع البرز که از غرب به شرق می رود، در جنوب شرقی ساری و شمال سمنان، منطقه ای مرطوب و سرد است. . جنگل کویر سمنان خشک شده است. جالب است بدانید دامنه شاهدژ پوشیده از جنگل است. در زیر جنگل، در شیب دامنه، مزارع کشاورزی و چشمه های زلال وجود دارد.

تالاب سراندون و بالندون

تالاب های سراندون و بالندون از جاذبه های طبیعی ساری هستند که در نزدیکی روستای سیدمحله قرار دارند. تالاب های سراندون و لالاندون از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده اند که قسمت شمالی آن سراندون و قسمت جنوبی آن بالندون نام دارد. بد نیست بدانید تالاب های سراندون و بالندون به دلیل داشتن آب شیرین، زیستگاه حیوانات مناسبی برای پرندگان و مرغ های دریایی بی شماری هستند که در این منطقه زندگی می کنند. ذکر شده است که عمق دریاچه به دلیل بارش در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. علاوه بر این، کشاورزی در نزدیکی تالاب ها رونق گرفته است.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری پناهگاه حیات وحش دشت ناز در 29 کیلومتری شمال شهرستان ساری در جنگل جلگه ای به وسعت 56 هکتار است. جالب است بدانید که این منطقه زیستگاه و محل پرورش گونه کمیاب آهو، گوزن طلایی ایرانی است. مرال (آهو قرمز خزری)، شوکا، گربه وحشی و قرقاول از دیگر حیواناتی هستند که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز زندگی می کنند. نکته جالب دیگر در مورد پناهگاه حیات وحش دشت ناز وجود 447 گونه گیاهی در این منطقه است. علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش باید بدانند که در تمام طول سال به جز در فصل تکثیر گوزن طلایی (بهار) می توانند با مجوز از این منطقه بازدید کنند.

پناهگاه حیات وحش میانکالا

پناهگاه حیات وحش میانکالا یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که در بین کشورهای دریای خزر از اهمیت خاصی برخوردار است. جالب است بدانید ساحل جنوبی دریای خزر تنها 60 کیلومتر با آن فاصله دارد که توسعه شهری و آلودگی در آن قابل مشاهده نیست. این 60 کیلومتر پناهگاه حیات وحش Miancale است که همه شرایط از جمله منابع غذایی، آب و هوای معتدل را دارد. اگر اهل حیات وحش هستید، به خوبی می‌دانید که این ذخیره‌گاه هر ساله میزبان پرندگان زیادی از سراسر جهان در تالاب‌ها است.

جاذبه های طبیعی ساری

دریاچه النندان

دریاچه الدانان با 17 هکتار وسعت یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی سرع است و با زیبایی خیره کننده ای در مسیر ساری - سمنان واقع شده است. دریاچه ایلاندان بی نظیر و بی نظیر است. جالب است بدانید که هیچ رودخانه ای به دریاچه الندان نمی ریزد و آب دریاچه فقط از طریق باران تامین می شود. درختان توت، بلوط، توت و نماتد را می توان در اطراف دریاچه الندان یافت. دریاچه آلانتون در تمام فصول سال زیبایی خاص و حیرت انگیزی را به نمایش می گذارد. از امکانات تفریحی دریاچه الندان می توان به سرویس های بهداشتی و امکانات تفریحی مانند قایق های موتوری و قایق های پدالی اشاره کرد.

حمیدآباد لاگان

تالاب حمیدآباد با مناظر هنری بی نظیر طبیعی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری است که زیبایی خاص خود را در مقابل چشمان مخاطبان به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید تالاب حمیدآباد اصلی ترین محل زندگی نیلوفرهای آبی زیبا و بی نظیر در تالاب است. می توانید سوار قایق شوید و به آرامی نیلوفر آبی زیبا را لمس کنید و بدون شک از اندازه زیبایی شگفت زده خواهید شد. همچنین پرندگان و دوزیستان ساکن در تالاب حمیدآباد زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گردشی تاپ مراجعه نمایید.