مزایای پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 48
  • بازديد ديروز : 41
  • آي پي امروز : 21
  • آي پي ديروز : 25
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 419
  • بازدید ماه : 2,775
  • بازدید سال : 15,847
  • كل بازديدها : 49,884
  • ای پی شما : 3.15.4.45
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 162
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 10 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین

 پرینتر لیزری از با کیفیت ترین و جدیدترین پرینترهای موجود در بازار هستند. با توجه به مزایای پرینترهای لیزری، آنها اغلب جایگزین پرینترهای جوهرافشان می شوند. البته انتخاب بهترین نوع چاپگر به طور کلی به کاربرد مورد انتظار شما بستگی دارد. پرینترهای لیزری در حال پیشرفت هستند. با این حال، کاربران معمولی چاپگر ممکن است متوجه تفاوت زیادی بین این دو چاپگر نشوند. بنابراین، دستگاه های جوهر افشان ممکن است هنوز مفید باشند.

مزایای پرینتر لیزری چیست؟

در این قسمت در مورد مهمترین مزایای پرینترهای لیزری صحبت می کنیم. با توجه به این مزایا، کاربران زیادی از این دستگاه استفاده می کنند.

چاپگرهای لیزری به جای جوهر از تونر استفاده می کنند. بنابراین با مشکلاتی مانند خشک شدن جوهر، لکه دار شدن یا پاک شدن چاپ مواجه نمی شوند.

این چاپگرها سرعت بالایی دارند و برای چاپ کاغذ در تیراژ بالا مناسب هستند.

این چاپگرها کمترین میزان خرابی را دارند.

چاپ متن با وضوح بالا نیز یکی از مزایای پرینترهای لیزری است.

در دراز مدت هزینه چاپ با پرینترهای لیزری کمتر از مدل های جوهرافشان است.

طول عمر زیاد یکی دیگر از مزایای پرینترهای لیزری است. اگر این محصول را از یک برند معتبر خریداری کنید، مطمئن باشید بیش از ده سال ماندگاری دارد.

ظرفیت چاپ این پرینترها بسیار بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.

پرینترهای لیزری اچ پی

معایب پرینترهای لیزری

چاپ لیزر مزایای زیادی دارد اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید از معایب آن نیز آگاه باشید. از این رو در قسمت زیر به نقاط ضعف این چاپگر اشاره کرده ایم.

چاپگرهای لیزری هنگام چاپ عکس و طرح های گرافیکی کیفیت خوبی ارائه نمی دهند.

قیمت دستگاه بالاتر از چاپگر جوهرافشان است. البته فراموش نکنید که قیمت کمتر در دراز مدت یکی از مزایای پرینتر لیزری است.

این دستگاه ها سنگین و حجیم هستند.

چاپگرهای لیزری نمی توانند روی هر کاغذی چاپ کنند. برخی از کاغذها به اندازه کافی در برابر حرارت پرینترهای لیزری مقاوم نیستند.

آیا چاپگر جوهرافشان نسبت به چاپگر لیزری مزیتی دارد؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که خرید یک چاپگر جوهر افشان هزینه کمتری دارد. زیرا هزینه آن کمتر از چاپگر لیزری است. اما اگر هزینه های بلندمدت را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که باید برای چاپگر جوهرافشان هزینه بیشتری بپردازید.

کیفیت چاپ خوب روی کاغذ اداری و سیاه و سفید یکی از مزیت های چاپگر لیزری است. اما می توان گفت پرینترهای جوهرافشان عملکرد بهتری در چاپ تصاویر رنگی دارند. البته پرینترهای لیزری رنگی نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

یکی دیگر از مزیت های پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با پرینترهای لیزری اندازه کوچک آنهاست. فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

کاربردهای پرینترهای لیزری و جوهرافشان

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، انتخاب بهترین چاپگر بستگی به هدف استفاده شما دارد. اگرچه پرینترهای لیزری مزایای بیشتری نسبت به مدل های جوهر افشان دارند، اما برای برخی از کاربران مناسب نیستند. به همین دلیل به چند کاربرد مهم پرینترهای لیزری و جوهرافشان اشاره کرده ایم.

چاپگر جوهر

چاپ عکس

برای مثال، اگر قصد چاپ عکس دارید، چاپگر لیزری پاسخگوی نیاز شما نیست. برای چاپ عکس باید چاپگرهای جوهرافشان را انتخاب کنید که برای این منظور طراحی شده اند. این چاپگرها قسمت های مختلف تصویر را به خوبی چاپ می کنند و کیفیت لازم را دارند. البته چاپ عکس با استفاده از آنها زمان بیشتری می برد.

چاپ کاغذ اداری و ...

اگر از چاپگر برای چاپ کارهای اداری یا کتبی استفاده می کنید، مطمئن باشید که از تمام مزایای چاپگر لیزری بهره مند خواهید شد. با این نوع چاپ تمام کلمات خوانا هستند. همچنین امکان چاپ تعداد زیادی کاغذ با سرعت بالا وجود دارد.

چاپ دائمی

اگر قصد دارید از کاغذها و اسناد چاپ شده برای مدت طولانی استفاده کنید، چاپگر لیزری را انتخاب کنید. عدم نیاز به جوهر یکی از مزایای پرینتر لیزری است که نتایج زیادی را به دنبال دارد. لکه های جوهر چاپگرهای جوهرافشان را نمی توان پاک کرد. این مشکل باعث شده بسیاری از کاربران لباس های خود را گم کنند. پرینترهای لیزری این مشکل را ندارند. از طرفی جوهر را می توان پس از مدتی از روی کاغذ پاک کرد. اما چاپ با تونر ثابت است.

نتیجه

در این مقاله در مورد مزایای پرینترهای لیزری  آوفرهنگ صحبت کردیم. ما همچنین سعی کردیم آن را از نظر عملکردی با چاپگرهای جوهرافشان مقایسه کنیم. به لطف این، درک تفاوت های آنها و انتخاب چاپگر مناسب برای شما آسان تر خواهد بود. در نهایت اگر سوال یا نظری در مورد پرینترهای لیزری یا جوهرافشان دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.