بررسی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 79
  • بازديد ديروز : 77
  • آي پي امروز : 36
  • آي پي ديروز : 30
  • ورودی امروز گوگل : 8
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 341
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 9,192
  • كل بازديدها : 43,229
  • ای پی شما : 52.14.22.250
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 149
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


لپ تاپ ایسوس مدل R1502ZA-BQ762 محصولی مقرون به صرفه با امکانات عالی می باشد. ویژگی ها ارزش خرید این محصول را افزایش داده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بررسی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 به ویژگی های مختلف این محصول و نقاط قوت و ضعف آن اشاره کنیم.

لپ تاپی با زیبایی استثنایی و وزن مناسب

اولین چیزی که در بررسی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 می خواهیم به آن اشاره کنیم طراحی این محصول است. این محصول ایسوس بسیار خوش ساخت بوده و کیفیت ساخت بالایی دارد. درست است که شاسی و بدنه این محصول پلاستیکی است اما این موضوع باعث نمی شود لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 محصولی بی کیفیت باشد. با دیدن این محصول جذب آن خواهید شد. رنگ نقره ای این محصول به سرعت توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. شما با یک محصول نازک روبرو هستید که وزن آن نیز سبک است. این دو ویژگی بسیار مهم هستند. به خصوص برای افرادی که لپ تاپ خود را زیاد حمل می کنند.

ابعاد این لپ‌تاپ Vivobook ایسوس 35.97 x 25 x 1.99 سانتی‌متر و وزن آن تنها 1.7 کیلوگرم است، هرچند هنگام استفاده از آن وزن را احساس می‌کنید. این محصول تقریباً 2 سانتی متر است. وزن کم آن حمل و نگهداری آن را در کیف شما آسان می کند.

زمانی که این لپ تاپ Vivobook را از بسته بندی خارج کنید، محصولی به رنگ نقره ای را مشاهده خواهید کرد. در قاب پشتی این لپ تاپ که در واقع پشت صفحه نمایش ظاهر می شود، آیتم خاصی مشاهده نمی شود. فقط لوگوی Vivobook ایسوس در این قسمت قابل مشاهده است. زمانی که لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 را روشن می کنید، متوجه نمایشگر با کیفیت این محصول خواهید شد. می بینید که صفحه نمایش حاشیه های باریکی دارد که زیبایی این لپ تاپ را بیشتر کرده است. لبه های صفحه نمایش از هر دو طرف بسیار کوچک هستند، به این معنی که خود لپ تاپ در عین داشتن فضای کم، مکان بسیار خوبی برای مشاهده محتوا در اختیار شما قرار می دهد.

در بالای صفحه می توانید وب کم طراحی شده برای این لپ تاپ را مشاهده کنید که به ویژگی جذابی مجهز شده است. این وب کم دارای پوششی است که باز و بسته می شود. این تضمین می کند که هیچ کس نمی تواند بدون قصد به وب کم شما دسترسی پیدا کند.

بعد از صفحه، نوبت به کیبورد می رسد. برای اینکه لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 جمع و جور و کوچک به نظر برسد، صفحه کلید بسیار کوچک طراحی شده و فاصله بین دکمه ها نیز نسبتاً کم است. این ممکن است برای مدتی شما را آزار دهد، اما به زودی فاصله دکمه ها برای شما عادی می شود. در پایین صفحه کلید می توانید محل قرارگیری عقربه ها هنگام نوشتن را ببینید. پنل لمسی نیز در این قسمت قابل مشاهده است. یک تاچ پد نسبتا بزرگ می بینید.

اگر به لبه های این لپ تاپ نگاه کنید متوجه می شوید که تعداد پورت های بیشتری در لبه سمت راست وجود دارد. در لبه سمت راست درگاه شارژ یک پورت HDMI، یک پورت USB، یک پورت USB-C و یک پورت صوتی 3.5 میلی متری قرار دارد. در لبه سمت چپ لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 تنها یک پورت USB و یک خروجی هوای گرم از لپ تاپ وجود دارد. همچنین می توانید این دریچه هوا را در لبه پشتی لپ تاپ مشاهده کنید. در قسمت پایینی لپ تاپ نیز می توانید خروجی را مشاهده کنید تا لپ تاپ در شرایط پردازش فشرده گرمای زیادی تولید نکند.

این لپ تاپ Vivobook ایسوس از طراحی مناسبی برخوردار است. در واقع با توجه به قیمت آن، طراحی این محصول یکی از نقاط قوت آن است. لازم به ذکر است که بدنه پلاستیکی این محصول به راحتی اثر انگشت و لک را به خود جذب می کند. البته این لکه ها خیلی سریع از روی لپ تاپ پاک می شوند اما باید بدانید که چگونه لپ تاپ را سریع تمیز کنید تا همیشه زیبا به نظر برسد.

همچنین این محصول به دلیل داشتن بدنه و شاسی پلاستیکی، مقاومت زیادی در برابر فشار ندارد، پس مراقب باشید هنگام حمل این لپ تاپ فشار زیادی وارد نکنید. ایرادات لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 می تواند یکسان باشد، به احتمال زیاد بدنه آن بسیار کثیف است.

کیفیت صفحه نمایش عالی برای استفاده روزمره

در ادامه نقد و بررسی ایسوس R1502ZA-BQ762 باید به صفحه نمایش این محصول اشاره کرد. صفحه نمایش یکی دیگر از نقاط قوت این لپ تاپ ایسوس است. این محصول دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است. این محصول دارای صفحه نمایش IPS است و روشنایی خوبی دارد. روشنایی این نوت بوک به 250 نیت می رسد. با این سطح از روشنایی، می توانید به خوبی در دفتر و خانه کار کنید. البته کار با لپ تاپ در فضاهای باز مشکل است. اشعه خورشید مانع از دید خوب صفحه نمایش می شود. بنابراین بهتر است از این لپ تاپ در محل کار و منزل استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت لپ تاپ Asus با ما تماس بگیرید. 


یکی از نکات جالب در مورد صفحه نمایش لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 مات بودن آن است. صفحه نمایش مات نه تنها انعکاس نور را بر روی صفحه نمایش کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش خستگی در استفاده طولانی مدت از این لپ تاپ می شود. سطح مات آسیب کمتری به چشمان شما وارد می کند و از خستگی چشم جلوگیری می کند. همچنین لازم به ذکر است که صفحه نمایش مات بسیار آسان خوان است.

وضوح صفحه نمایش مناسب این لپ تاپ ایسوس به شما این امکان را می دهد که با اپلیکیشن های مختلف به خوبی کار کنید. می توانید ویدیوهای مورد نظر خود را با کیفیت خوب تماشا کنید. همچنین با کیفیت بهتری وب گردی خواهید کرد. صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 کاملاً سازگار و استاندارد برای کارهای روزمره است. با این حال از این صفحه نمایش نباید انتظار یک صفحه نمایش حرفه ای را داشته باشید. در آزمایشات خود متوجه شدیم که صفحه نمایش در نمایش رنگ ها دقت زیادی ندارد. البته این سوال می تواند برای طراحان گرافیک بسیار مهم باشد. در غیر این صورت صفحه نمایش برای کارهای روزمره بسیار مناسب است.

یکی دیگر از ویژگی های این صفحه نمایش لولای آن است. لولای صفحه نمایش برای باز کردن صفحه نمایش تا 180 درجه طراحی شده است. در واقع می توانید صفحه نمایش را کاملاً صاف کنید. موضوعی که به شما امکان می دهد در حالت های بیشتری با این لپ تاپ کار کنید. در مورد لولای لپ تاپ باید بگوییم که با کیفیتی ساخته شده و می تواند صفحه نمایش را در زوایای مختلف به خوبی نگه دارد. البته قدرت لپ تاپ به این معناست که شما نمی توانید لپ تاپ را با یک دست باز کنید و حتما به دو دست نیاز دارید.

یک کیبورد کوچک!

در بررسی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 ما می خواهیم به صفحه کلید آن اشاره کنیم. قسمتی که خیلی با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد. به خصوص اگر می خواهید از این لپ تاپ برای فعالیت های اداری یا به عنوان یک لپ تاپ دانشجویی استفاده کنید.

با توجه به ابعاد کوچک لپ تاپ، صفحه کلید کوچکتر و کوچکتری را در این مدل مشاهده خواهید کرد. اندازه کوچک صفحه کلید ممکن است برای افرادی که زیاد تایپ می کنند مناسب نباشد. فاصله بین دکمه ها خیلی نزدیک است و این باعث می شود در ابتدا دکمه های اشتباه را کمی فشار دهید. بله بعد از مدتی این فاصله کم جلب توجه نمی کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که دکمه های کیبورد خیلی خوب نیستند. دکمه ها احساس سختی می کنند و وقتی آنها را فشار می دهید حس خوبی ندارند. از طرفی وقتی دکمه ها را فشار می دهید خوب جواب می دهند، می بینید که نرم شده اند و می توانید سریع با آنها تایپ کنید.

همچنین در صفحه کلید از اعداد یا پسوند نام استفاده می شود که در فضاهای بسیار کوچک قرار می گیرند و امکان فشردن آنها به اشتباه وجود دارد.

در پایین صفحه کلید، می توانید یک صفحه لمسی نسبتا بزرگ را مشاهده کنید. سرعت خوب و تاچ پد دقیق. این تاچ پد می تواند دستورات لمسی را به خوبی درک کرده و اجرا کند. چیزی که در مورد تاچ پد باید به آن اشاره کنیم این است که تاچ پد کاملا یکپارچه است و دکمه ها دیده نمی شوند.

عملکرد خوب برای کارهای اداری و روزمره

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در بررسی لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 باید به آن اشاره کنیم، سخت افزار و عملکرد کلی این محصول است. همانطور که گفتیم لپ تاپ ایسوس R1502ZA-BQ762 قیمت چندانی ندارد و به همین دلیل از سخت افزار چندان قدرتمندی برخوردار نیست. البته سخت افزار ضعیفی در این محصول دیده نمی شود. شما به دنبال سخت افزاری هستید که برای فعالیت های اداری، فعالیت های شخصی و حتی تا حدودی فعالیت های نیمه حرفه ای مناسب باشد.

در بررسی ایسوس R1502ZA-BQ762 باید اشاره کنیم که این محصول از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i3 بهره می برد. در این محصول از پردازنده Intel 1215U استفاده شده است. از جمله ویژگی های این پردازنده استفاده از شش هسته است. دو هسته برای پردازش های سنگین استفاده می شود و دو هسته دیگر برای استفاده کم و در مواقعی که سیستم به قدرت زیادی نیاز ندارد کار می کنند. این پردازنده اینتل دارای 8 رشته است. خوشبختانه یکی از جدیدترین سازندگان اینتل این محصول را عرضه کرده است که از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است.

4 گیگابایت رم از دیگر ویژگی های این محصول است. البته می توانید میزان رم را خودتان افزایش دهید. یکی دیگر از ویژگی های لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 حافظه SSD است. البته این محصول تنها با 256 گیگابایت حافظه SSD عرضه می شود اما این حافظه سرعت خوبی برای سیستم دارد.

متاسفانه این لپ تاپ پردازنده گرافیکی مجزا ندارد و پردازنده گرافیکی آن بخشی از پردازنده اصلی است. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 از پردازنده گرافیکی UHD اینتل استفاده می کند. از ویژگی های این پردازنده گرافیکی می توان به پشتیبانی از وضوح تصویر 4K اشاره کرد. البته اگر لپ تاپ را به صفحه دیگری که چنین وضوحی دارد وصل کنید. این پردازنده گرافیکی از DirectX 12.1، OpenGL 4.6 و OpenCL3 پشتیبانی می کند.

چنین ترکیب سخت افزاری لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 دیجی چه را به انتخاب خوبی برای فعالیت های اداری روزانه تبدیل کرد. سیستم کفش سریع و در عرض چند ثانیه آماده استفاده است. استفاده از حافظه SSD نه تنها سرعت سیستم را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود برنامه ها سریعتر اجرا شوند و نیازی نیست مدت زیادی برای اجرای آنها صبر کنید.

در تست های لپ تاپ به این نتیجه رسیدیم که این محصول اصلا برای استفاده روزمره مناسب نیست. شما به راحتی می توانید وب را مرور کنید، فیلم ها را تماشا کنید و به ایمیل های خود پاسخ دهید. حتی در برخی از برنامه های نسبتاً سخت کار کنید. البته بدون کارت گرافیک مجزای قدرتمند، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 گزینه مناسبی برای بازی نیست. پردازنده گرافیکی این محصول برای انجام عملیات سخت مانند ویرایش عکس و فیلم مناسب نیست. البته می تواند به راحتی از پس فعالیت های نه چندان دشوار برآید و شما می توانید کارهای نه چندان سختی از این دست را انجام دهید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس R1502ZA-BQ762 برای فعالیت های اداری و کار با برنامه های اداری و فعالیت هایی که نیاز به پردازش زیادی ندارند ایده آل است. در زیر تعدادی از نتایج تست ما با این لپ تاپ را مشاهده خواهید کرد. برای اندازه گیری قدرت پردازش این محصول ما از معیارهایی مانند PC Mark، 3D Mark، Cinebench و GeekBench استفاده می کنیم.