8 مزیت سقف فلزی
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 19
  • بازديد ديروز : 81
  • آي پي امروز : 15
  • آي پي ديروز : 36
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 669
  • بازدید ماه : 1,957
  • بازدید سال : 10,948
  • كل بازديدها : 44,985
  • ای پی شما : 18.191.68.50
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 154
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


سقف فولادی نوعی سقف است که از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شود و ظاهری موج دار دارد. از این نوع سقف می توان به عنوان عایق و حفاظ تیرهای ساختمان استفاده کرد. سقف تخت فولادی به دلیل وزن سبکی که دارد هزینه حمل و نقل و نصب را کاهش می دهد. علاوه بر این، با وجود وزن کم، مقاومت بالایی در برابر وزن دارد و عمر طولانی بیش از 50 سال دارد. علاوه بر استفاده در ساخت سقف، می توان از آن در زیر ساختمان نیز استفاده کرد. به طور کلی، مزایای سقف فولادی آن را به یک راه حل ساخت و ساز مفید و انعطاف پذیر در بیشتر موارد تبدیل می کند.

1. صرفه جویی در زمان با عرشه فولادی

یکی از مهمترین مزایای عرشه فولادی سرعت اجرای بالای آن است که باعث کاهش زمان و هزینه ساخت می شود. ورق های فولادی برای ساخت سقف در عرض و اندازه مورد نیاز آماده می شوند. سپس با جوشکاری به سازه ساختمان متصل می شوند که باعث افزایش سرعت ساخت می شود. اگر برای ساخت سقف از مصالح ساختمانی استفاده شود، آماده سازی و نصب مصالح و انجام کارهای تکمیلی زمان زیادی می برد. همچنین پس از اتمام کار باید چند روز صبر کرد تا مواد خشک شوند و به استحکام لازم به سقف برسد. اما با استفاده از سقف عرشه فولادی این مشکلات برطرف شده و ساخت سازه به سرعت و کارآمدی انجام می شود. به گونه ای که سرعت اجرا را تا 11 برابر افزایش می دهد.

2. افزایش دقت در ساخت عرشه فولادی

کاهش خطا در فرآیند ساخت و ساز از دیگر مزایای سقف های فولادی است که بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از روش های صنعتی می توان خطاهای ناشی از فعالیت های انسانی مانند عدم دقت اندازه گیری و اختلاط مواد را به حداقل رساند. پیش برش قطعات با اندازه گیری های دقیق و استفاده از محصولات پیش ساخته، میزان کار مورد نیاز را کاهش می دهد و خطر ساخت نادرست را به حداقل می رساند. همچنین خطاهایی که باعث دوباره کاری پرهزینه می شوند را کاهش می دهد. به این ترتیب استفاده از روش های صنعتی مانند استفاده از سقف ورق فولادی، کیفیت کلی محصول نهایی را بهبود می بخشد و فرآیند تولید را سریعتر و کارآمدتر می کند.

3. کاهش هزینه ساخت

سقف عرشه فولادی یکی از روش های جدید و موثر در ساخت و ساز ساختمان است که باعث افزایش فاصله تیرها و کاهش استفاده از فولاد در چارچوب می شود. این روش حدود 10 تا 30 درصد در فولاد صرفه جویی می کند و مصرف میلگرد را حدود 40 تا 60 درصد کاهش می دهد. یکی از ویژگی های مثبت این نوع سقف دوام و عدم نیاز به شکل دهی آن است که باعث افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه های ساخت می شود. به عبارت دیگر آقایان سقف عرشه فولادی را به عنوان یک قالب باکیفیت می دانند که مرحله قالب گیری را از اجرای سقف حذف می کند و کارایی ساخت ساختمان را بهبود می بخشد.

4. جلوگیری از لرزش ساختمان و افزایش ایمنی

کاهش ارتعاشات ناشی از زلزله و افزایش ایمنی ساختمان ها موضوع بسیار مهمی برای صنعت ساختمان است. یکی دیگر از مزایای سقف های عرشه فولادی این است که به کاهش لرزش در ساختمان کمک می کند. ورق های عرشه فولادی گالوانیزه نیز یکی از مقاوم ترین ورق های موجود در آتش در بازار هستند. روکش گالوانیزه این نوع ورق فلزی را در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم کرده و مقاومت خوبی در برابر آتش دارد.

5. عایق در برابر صدا

در ساختمان های دارای سقف ورق فولادی معمولا از عایق صدا برای کاهش صدای بیرون ساختمان استفاده می شود. این عایق شامل کف، دیوار و سقف با ضخامت های مختلف است که با توجه به فعالیت های داخل ساختمان و نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده تعیین می شود. با استفاده از این عایق ها صدای خارج از ساختمان کاهش می یابد و به ساکنین آرامش می دهد. این مشکل باعث شده است که مزایای عرشه سقف فولادی بیش از گذشته اهمیت پیدا کند و افراد بیشتری به استفاده از آن تمایل پیدا کنند.

6. فرم سقف فولادی

استفاده از عرشه های سقف فولادی در ساخت و ساز به دلیل ویژگی هایی مانند نظم، یکپارچگی و ایمنی در بین معماران و سازندگان بسیار محبوب است. علاوه بر این یکی دیگر از مزیت های سقف فولادی ظاهر شیک و زیبای آن است که نقش بسیار مهمی در جلوه بصری ساختمان دارد و می تواند زیبایی و ارزش افزوده زیادی به ساختمان ببخشد. همچنین به دلیل قابلیت نصب و سازگاری با سایر قسمت های ساختمان، می توان از آن در پروژه های مختلف استفاده و گنجانید. در واقع با کمک این محصولات می توانید انواع سازه ها را بسازید و به زیبایی دلخواه دست پیدا کنید.

7. عایق صدا و حرارت

سقف فولادی یکی از راه حل های محبوب برای ساختمان های صنعتی و تجاری است. با این حال، در طول سال‌ها شاهد بوده‌ایم که محافظ صوتی خوبی نیست. اما با توجه به ظهور تکنولوژی های روز، این محصولات قابلیت عایق بودن در برابر نفوذ صدا و گرما را نیز دارند. با استفاده از مصالح مناسب، سقف فولادی می تواند از نظر صدا و گرما عایق بندی کند و کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشد. همچنین عایق فولادی سقف می تواند در کاهش هزینه های انرژی در ساختمان موثر باشد.

8. ورق آهن تمام مزایا را دارد

از آنجایی که سقف عرشه فولادی نوعی ورق گالوانیزه است، در نتیجه تمامی مزایای این محصول را در خود جای داده است. هزینه کم، عمر طولانی، پوشش کامل، دوام بالا، عدم خوردگی، سرعت عملکرد مناسب، کاربردی بودن در هر شرایط آب و هوایی و همچنین مقاومت در برابر ضربه، زلزله و آسیب فیزیکی از جمله مزایای عرشه است.