آیا می توانم از پودر دست در ماشین لباسشویی استفاده کنم؟
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 51
  • بازديد ديروز : 161
  • آي پي امروز : 34
  • آي پي ديروز : 61
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 51
  • بازدید ماه : 2,368
  • بازدید سال : 8,902
  • كل بازديدها : 42,939
  • ای پی شما : 3.139.107.241
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 144
  • كل نظرات : 0
  • امروز : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


انواع مختلفی از مواد شوینده در بازار موجود است. هر کدام از این شوینده ها برای شستن نوع خاصی از لباس طراحی شده اند و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از مواد شوینده برای شستشوی دستی طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای ماشین لباسشویی طراحی شده اند. با این حال، برخی افراد هنوز این سوال را دارند: "آیا می توانم از پودر دست در ماشین لباسشویی استفاده کنم؟" در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم.

تفاوت بین دستی و ماشینی

قبلاً گفتیم که مواد شوینده در انواع مختلف در بازار موجود است. پودر، مایع، آنزیم، غیر آنزیم و غیره اینها فقط نمونه هایی از محصولات پاک کننده هستند. این ماده شوینده برای شستشوی معمولی مناسب است و خطر آسیب دیدن پارچه لباس را کاهش می دهد. از طرفی پودرهای لباسشویی در دو نوع دستی و ماشینی تولید می شوند. پودرهای پودری حاوی آنزیم های مختلفی هستند و زمان شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در این میان پودرهای شستشوی دست نیز از آسیب های پوستی جلوگیری می کنند.

ابزار پودر دست

ترکیب پودر دست به گونه ای تعیین می شود که از آسیب احتمالی پوست جلوگیری شود. این مجموعه پودر لباسشویی در تماس با آب به سرعت حل شده و کف مناسبی را تشکیل می دهد. به همین دلیل لباس ها با استفاده از پودر دست سریعتر شسته می شوند و در نتیجه در زمان کمتری شسته می شوند. بنابراین زمان تماس پوست دست شما با مواد شوینده کاهش می یابد و احتمال آسیب پوست کاهش می یابد.


استفاده از پودر دست در ماشین لباسشویی

خیلی ها می پرسند آیا می توان پودر دست را جایگزین پودر ماشین کرد؟ پودر ماشین لباسشویی ارزان قیمت  او می پرسد. پاسخ به این سوال یک نه قاطع است! در قسمت قبل اشاره کردیم که روغن پالم کفی دارد که در تماس با آب کف می کند. به همین دلیل با افزودن در پودر ماشینی به پودر دست، فوم تولید شده غیر قابل کنترل شده و از توانایی ماشین لباسشویی فراتر می رود. در این حالت، کف اضافی وارد محفظه شستشو شده و از طریق آن از دستگاه خارج می شود. تکرار زیاد این کار به ماشین لباسشویی آسیب می رساند. علاوه بر این، واشرها به گونه ای چیده شده اند که یک خط از قطعات را بشویید. خشک شدن بیش از حد باعث می شود لباس های شما به درستی شسته نشود.


روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی

دانستن روش صحیح استفاده از ماشین لباسشویی و پیگیری آن به عملکرد خوب آن و افزایش عمر آن کمک می کند. اولین قدم در استفاده از ماشین لباسشویی، انتخاب مواد شوینده مناسب است. هنگام خرید پودر لباسشویی به نکات زیر توجه کنید:

آنزیم های موجود در پودر کار را برای شما انجام می دهند.

پودر لباسشویی باید با پانسمان مناسب داده شود.

مواد شوینده در هر دمایی به راحتی در آب حل می شود.

شوینده ای که انتخاب می کنید باید با استانداردهای خاصی تولید شود. آیا شرکت سازنده استانداردها را رعایت می کند؟

بوی پودر لباسشویی مدتی به لباس می چسبد. بنابراین باید عطری مطبوع و مطبوع داشته باشد.

مواد شوینده برای از بین بردن لکه و کثیفی از روی لباس استفاده می شود. به همین دلیل، قدرت پاک کنندگی پودر یکی از مهمترین خواصی است که باید در نظر گرفته شود.

بهتر است از پودر لباسشویی استفاده شود که برای انواع لباس و منسوجات قابل استفاده است و محدودیتی در استفاده ندارد.

استفاده از شامپو در ماشین لباسشویی

در بین مواد شوینده و بهداشتی، صابون و شامپو بیشترین قابلیت کف کنندگی را دارند. استفاده از شامپو  باباسلمان در ماشین لباسشویی تاثیر بسیار قوی تری نسبت به استفاده از پودر دست خواهد داشت. برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی کافی است از مقدار کمی شامپو استفاده کنید تا کف حاصله وارد سیستم داخلی ماشین لباسشویی شده و به آن آسیب برساند. علاوه بر این، لباس ها بد شسته می شوند و پرزها به طور کامل پاک نمی شوند. همچنین ممکن است کفی که روی لباس ایجاد می شود به خوبی شسته شود و روی لباس بماند. این امر علاوه بر عدم شستن لباس ها می تواند منجر به پوسیدگی شود.

وایتکس در ماشین لباسشویی

همانطور که از نام این محصول مشخص است؛ وایتکس قدرت زیادی روی لباس ها و تاپ های سفید دارد. به دلیل قدرت بالای این ماده شیمیایی، قرار گرفتن طولانی مدت با لباس ها و سطوح باعث پوسیدگی و آسیب می شود. استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی دقیقا به همین دلیل توصیه نمی شود. به همین دلیل لباس شما مدت زیادی با وایتکس در تماس بوده و خطر پوسیدگی آن وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از وایتکس فقط برای شستن لباس های سفید فقط با دست مناسب است. در غیر این صورت رنگ لباس شما کم می شود و عمر مفید آن کاهش می یابد.

روش صحیح شستشوی دستی

برای دستیابی به نتیجه مطلوب و سریع و موثر برای شستن لباس با دست، توصیه می شود مراحل زیر را دنبال کنید:

از یک لکه بر مناسب استفاده کنید.

تابه را در دمای مناسب برای لباس خود آماده کنید.

پودر لباسشویی دستی را به یک ظرف آب اضافه کنید.

کمی صبر کنید تا پودر کاملا در آب حل شود.

دکمه ها و زیپ لباس را ببندید.

لباس ها را با آب در قابلمه قرار دهید.

لباس را به آرامی فشار دهید و بشویید.

لباس ها را به مدت 15 دقیقه در یک قابلمه آب قرار دهید.

بسته به دمای مناسب لباس، در صورت امکان با آب سرد آبکشی کنید.

رطوبت لباس را بدون فشردن و به آرامی از بین ببرید.

لباس را روی یک حوله تمیز و خشک قرار دهید و خشک کنید.

با فشار دادن حوله به لوله، رطوبت اضافی لباس جذب حوله شده و از لباس خارج می شود.

در نهایت لباس را بیرون آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

دلیل آن این است که پودر در ماشین لباسشویی حل نمی شود

پودری که در ماشین لباسشویی حل نمی شود یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افراد هنگام شستن لباس های خود با آن مواجه می شوند. این یکی از دلایل اصلی ظاهر شدن لکه های سفید روی لباس ها پس از شستشو است. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود؛ دمای نامناسب آب، استفاده از مواد شوینده بی کیفیت، استفاده بیش از حد از پودر، سختی آب، آب کثیف و غیره.