تحصیل در قبرس شمالی
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 48
  • بازديد ديروز : 294
  • آي پي امروز : 31
  • آي پي ديروز : 27
  • ورودی امروز گوگل : 3
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 342
  • بازدید ماه : 2,553
  • بازدید سال : 11,544
  • كل بازديدها : 45,581
  • ای پی شما : 3.147.42.163
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 154
  • كل نظرات : 0
  • امروز : سه شنبه 01 خرداد 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا است که در وسط دریای مدیترانه واقع شده است. آب و هوا مطبوع است و اغراق نیست اگر بگوییم یک سوم جمعیت را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

مدرسه در قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در مهدکودک شرکت کنند. مهدکودک برای کودکان 4-5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5-6 ساله اجباری است. پیش دبستانی برای تمامی کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4-6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مقطع ابتدایی است که بچه ها تا سن 12 سالگی در آن درس می خوانند. دانش آموزان از سن 13 تا 18 سالگی در دبیرستان تحصیل می کنند و در 3 سال آخر دبیرستان رشته خود را انتخاب می کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 خواهد بود.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای ساکنان دائم یا موقت این کشور می دهد. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت قبرس شمالی (موقت یا دائم) دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

حتی خدمات در این مدارس رایگان است. برخی مدارس برای لباس فرم از والدین پول می گیرند، برخی نه. هزینه کتاب های درسی و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. با این حال، کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانشجویان قرار می گیرد.

برای مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. انتقال به صورت جداگانه پرداخت می شود.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

در مقطع ابتدایی نمره به صورت عالی – خوب – متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارد و در مقطع متوسطه بین 1 تا 10 می باشد.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان ترکی نمی داند نگران نباشید. به دلیل مدارس در قبرس شمالی، اگر فرزند شما زبان ترکی را نداند مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهمان نواز است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که انگلیسی نمی دانند را دارند. ضمناً دوره های رایگان زبان ترکی در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

دروس در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، از امتیازات ویژه ای مانند تخفیف شهریه در هنگام ورود به دانشگاه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیاز پذیرش دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان به زبان ترکی از این امتیاز برخوردار شوند.

دانشگاه های قبرس شمالی

چرا ادامه تحصیل در قبرس شمالی؟

دلایل ادامه تحصیل در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی شامل مواردی است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

قبرس شمالی

⭐ هزینه بالای زندگی در قبرس، هزینه پایین زندگی با لیر ترکیه

⭐ هزینه دانشگاه قبرس کم است

⭐ وضعیت بورسیه تحصیلی قبرس، بورسیه تحصیلی 20 تا 80 درصد تضمینی

⭐ اقامت یکساله کل خانواده در قبرس به عنوان همراه دانشجو تا پایان دوره تحصیلی و همراهان می توانند از مزایای دولتی رایگان مانند درمان و تحصیل رایگان و همچنین افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت ویزا و مسترکارت استفاده کنند. کارت های اعتباری و کارت های نقدی). )

⭐فرهنگ و زبان قبرس، نزدیک بودن فرهنگ، زبان و سبک غذایی مردم قبرس شمالی به مردم ایران. مهمان نوازی و نه نژادپرستی.

⭐گواهی زبان قبرس مدرک زبان لازم نیست.

⭐ وضعیت مالی قبرس، عدم نیاز به منابع مالی.

(در صورت نیاز شرکای دانشجویی نیاز به ویزای یک ساله دارند)

⭐وضعیت ویزای کیلپ پس از پذیرش، نیازی به ویزای تحصیلی ندارید

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است

سایر کشورهای اروپایی

هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی به یورو

هزینه های دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی، شهریه های بالا در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

سطح بورسیه در سایر کشورهای اروپایی، شانس متقاضیان برای گرفتن بورسیه تحصیلی اندک است

اقامت در سایر کشورهای اروپایی در بهترین حالت ویزای توریستی کوتاه مدت تنها برای یک نفر از اعضای خانواده با شرایط سخت ویزا و ساعات کاری سفارت است.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی، شرایط تبعیض نژادی در اکثر کشورهای اروپایی و ناهماهنگی غذا و سبک زندگی با مردم ایران.

مدرک زبان آیلتس یا تافل برای مدرک زبان سایر کشورهای اروپایی الزامی است

وضعیت مالی سایر کشورهای اروپایی، فرصت های مالی بالا برای دانشجویان

(در صورتی که دانشجو بخواهد ویزای توریستی کوتاه مدت بگیرد، سفارت مربوطه باید دارای توان مالی بالا و مدارک اضافی باشد)

وضعیت ویزای پذیرفته شده سایر کشورهای اروپایی، احتمال ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد. همچنین، شما یک پروسه طولانی و دشوار برای گرفتن ویزا دارید

خدمات پزشکی در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در بسیاری از نقاط شامل هزینه می شود

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های قبرس الزامی نیست. چون همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحانی مشابه آیلتس می دهند. همچنین با توجه به نمره، متقاضیان ادامه تحصیل خواهند داد یا باید کلاس زبان را با دوره بگذرانند و یا باید یک یا دو ترم در دانشکده زبان حرفه ای تحصیل کنند.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باید مدرک معماری یا ریاضی داشته باشید. علاوه بر این، برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک باید میانگین مدرک بالای 16 و برای دانشگاه بین المللی قبرس بالاتر از 14 داشته باشید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک لیسانس در رشته مورد نظر خود ندارید. با گذراندن 1 تا 3 واحد دروس پیش نیاز می توانید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه خود به پایان برسانید.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط نیاز دارد. همچنین تهیه پروپوزال دکتری الزامی است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی مدرک + اصل ریز نمرات + ترجمه ریز نمرات رسمی + عکس شخصی 3.4 در پس زمینه سفید + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز برای دوره های کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی و ترجمه آن مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال تحقیق دکتری + CV و مقالات در صورت نیاز به مدارک برای تحصیل در مقطع دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را برای حفظ امنیت کشور تشدید می کند. یک نکته مهم در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت این است که دانشجویان در واقع در حال تحصیل هستند. به عنوان مثال، کسانی که از این سیستم استفاده می کنند و به دلیل تسهیلات ویزای تحصیلی در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت تقریباً زمان کوتاهی می دهد. فردی که قصد خروج از کشور را دارد به مدت یک ماه جریمه می شود و در غیر این صورت روزانه جریمه می شود.

ارتکاب هرگونه تخلف در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج شده و اجازه بازگشت به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه در مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، اکثر رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. تحصیل به زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مزیت بسیار خوبی خواهد بود. دامنه دوره ها در همه سطوح گسترده است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که دوره های آنلاین ارائه می دهند. مقاطع مختلف تحصیلی و دکتری این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور ارائه می شود و فرصت خوبی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما به دنبال مدرک از دانشگاه های معتبر خارج از کشور هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان متقاضی تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این مقاله شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت در فرودگاه ارجان با این مضامین است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

پس از عبور دانشجویان از پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای درخواست مسکن برای دانشجویان. درخواست های اقامت به صورت آنلاین انجام می شود و دانشجویان می توانند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کنند.

مراحل به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانش آموزان باید انجام دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند که ثابت کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه euromy مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه EMU بزرگترین و معتبرترین دانشگاه در قبرس شمالی است. این سایت علمی که در شهر فاماگوستا قرار دارد، دارای امکانات زیادی از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه های علمی مجهز است. دانشجویان پس از ورود به این دانشگاه وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. همه چیز از استخر تا غذای بین المللی در این دانشگاه موجود است.

دانشگاه EMU روابط بسیار خوبی با مراکز علمی پیشرو در سراسر جهان دارد. این یک پل امن و زیبا برای زندگی دانشجویی و رسیدن به کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و کانادا خواهد بود. کیفیت علمی این دانشگاه در سطح جهانی با بالاترین استانداردها شناخته شده است. جالب است که دانشگاه EMU از وزارت علوم ایران هم مجوز گرفته است.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50 درصد بورسیه تحصیلی را به تمام دانشجویان خارجی ارائه می دهد. در صورت کسب معدل در دو ترم اول دانشجو می تواند برای بورسیه 100% به دانشگاه اقدام کند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه دیپلم دریافت می کنند.

بهترین برای فارغ التحصیلان پزشکی: دانشگاه خاور نزدیک NEU

این دانشگاه اولین و قدیمی ترین موسسه پزشکی در قبرس شمالی است و دارای آزمایشگاه های مجهز می باشد. همچنین بیمارستان دولتی اصلی قبرس متعلق به این دانشگاه می باشد. دانشجویان تمام تحصیلات خود را در قبرس شمالی می گذرانند.

رتبه کل: حدود 600

بهترین برای آموزش با کیفیت و ارزان، دانشکده پزشکی: دانشگاه ADAKENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزش اروپایی تاسیس شد که سابقه ای بیش از چهل سال در زمینه ساخت مراکز تحقیقاتی معتبر دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. تیم موسس Adacont شراکت قوی با دانشگاه کنت در اوهایو دارد که نقطه قوت این مرکز تحقیقاتی است.

علاوه بر بخش پزشکی این دانشگاه تنها سه رشته در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

امتیاز کلی: حدود 800 رتبه

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. این اولین انتخاب بسیاری از متقاضیان است.

رتبه کلی: حدود 2200

بهترین برای تحصیل خلبانی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره آزمایشی دانشگاه آمریکایی گیرنه بر اساس IAA تدوین و اجرا شد. (مخفف International Aviation Academy). دوره های ارائه شده در دپارتمان هوانوردی شامل مدیریت هوانوردی و خلبانی می باشد.

شرایط پذیرش در دوره خلبانی:

1: داوطلبان باید گواهینامه پزشکی درجه یک (کلاس-1) صادر شده توسط مراکز پزشکی مجاز هوانوردی را داشته باشند. این برگه باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) تایید شود. گواهی سلامت مربوطه تضمین می کند که دانشجو برای پروازهای متعدد محدودیتی ندارد.

2: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم سوء پیشینه پزشکی قانونی از کشور مبدا به همراه ترجمه رسمی.

3- گواهی های تحصیلی; مدارک شناسایی مشترک از جمله پاسپورت و عکس

هزینه تحصیل در این دوره تقریباً هفت هزار یورو (6950 یورو) در سال است.

امتیاز کل: حدود 6000

بهترین برای تحصیل علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه گیرنه

 خوابگاه دانشجویی یورومای این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و گروه علوم دریایی دانشگاه رشته های مختلفی از مهندسی گرفته تا ماهیگیری را ارائه می دهد. البته اکثر رشته ها برای دوره های کارشناسی هستند.

امتیاز کلی: تقریبا 8000