کاغذ دیواری ضد زلزله چیست؟
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 42
  • بازديد ديروز : 85
  • آي پي امروز : 18
  • آي پي ديروز : 39
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 8
  • بازديد هفته : 389
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 9,240
  • كل بازديدها : 43,277
  • ای پی شما : 18.116.8.110
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 149
  • كل نظرات : 0
  • امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


دیوارهای ضد لرزه نسل جدیدی از دیوارها هستند که خطرات ناشی از زلزله را کاهش می دهند. این کاغذ دیواری دارای خواص منحصر به فردی است که از خطرات زلزله بر روی دیوارهای خانه شما جلوگیری می کند، علاوه بر این می تواند عنصری مناسب برای جایگزینی رنگ معماری مدرن در طراحی و دکوراسیون ساختمان ها به حساب آید.

از این کاغذ دیواری ها می توان در مکان های عمومی، ساختمان ها و آثار باستانی با ارزش تاریخی استفاده کرد. این نوع کاغذ دیواری دیوارها را بسیار مقاوم کرده و سلامت آن را تا حدودی در برابر آسیب های زلزله تضمین می کند. این نوع کاغذ دیواری برای اولین بار در سال 2010 توسط محققان آلمانی ساخته شد و در سال 2014 در رومانی زلزله خیز مورد استفاده قرار گرفت.



ویژگی های کاغذ دیواری ضد زلزله

اولین ویژگی مهم کاغذ دیواری ضد زلزله، استحکام و انعطاف پذیری آن است.

سازگاری با محیط داخلی و خارجی از دیگر ویژگی های این نوع کاغذ دیواری است.

مواد آن الیاف شیشه و مواد مصنوعی پلی پروپیلن است.

از ترک خوردن دیوار در هنگام زلزله جلوگیری می کند.

نصب کاغذ دیواری ضد لرزه بسیار آسان است و می توانید روی آن نقاشی کنید، می توانید کاغذ دیواری معمولی را روی آن بکشید.

این کاغذ دیواری های سوراخ دار از تشکیل کپک روی دیوار جلوگیری می کنند.

این کاغذ دیواری جدا از ضریب مقاومت، جنبه تزیینی نیز برای منزل شما دارد و می توان گفت کاربرد آن دوچندان است.

مواد کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله چیست؟

مهمترین متریال مورد استفاده در تهیه کاغذ دیواری های ضد زلزله فیبر کربن می باشد. فیبر کربن به دلیل گرانی و آلودگی ناشی از فرآیند ساخت در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد و به جای آن از الیاف شیشه استفاده می شود. الیاف شیشه مقاومت بالایی دارد و با اتصال با چسب پلی اورتان خاصیت ارتجاعی ایجاد می کند. الیاف شیشه برای تشکیل یک پوشش الاستیک و بادوام در هم تنیده می شوند.

بنابراین به جای استفاده از روش هایی مانند رنگ آمیزی دیوارهای آجری و نمونه های دیگر. تغییر دکوراسیون دیوار و سقف با انتخاب این مدل دیوارپوش و همچنین تنوع سازه ها قدم بعدی را در حفاظت از محیط زندگی شما برمی دارد.

پوسترهای ضد زلزله چگونه کار می کنند؟

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری ضد زلزله از فایبرگلاس ساخته شده و مانند کاغذ دیواری معمولی به راحتی بر روی دیوار نصب می شود. با توجه به اینکه یک سوم جمعیت جهان در مناطق زلزله خیز زندگی می کنند، این کاغذ دیواری ها تقاضای زیادی دارند. کاغذ ضد زلزله به دلیل مقاومت بالای ایجاد شده توسط مواد تشکیل دهنده و چسب مخصوص آن، آسیب های وارده به دیوار در هنگام زلزله را به حداقل می رساند و آسیب های وارده به دیوار در اثر زلزله بسیار کاهش می یابد.

در هنگام زلزله، صفحات شیشه ای انرژی دریافتی را به چهار روش مختلف توزیع می کنند و این انرژی به هیچ بخشی فشار نمی آورد.

چسب کاغذ دیواری ضد زلزله Yakadii؟

یکی از اتصالات کلیدی بین دیوارها و الیاف کاغذ دیواری سیسمونی چسب است. چسبی که در حال حاضر برای این نوع کاغذ دیواری استفاده می شود، از نوع سازگار با پلی اورتان می باشد. علت انتقال انرژی در جهات مختلف روی دیوار این است که ذرات پلی یورتان پس از تبخیر آب یک لایه سخت در داخل دیوار تشکیل می دهند.

کاغذ دیواری ضد آرتریت برای فضاهای داخلی ایده آل است زیرا حاوی محلول های چسبنده نیست. اگر قسمتی از دیوار ترک خورده باشد، این نوع کاغذ دیواری با چسب محکمی آجرها را در کنار هم نگه می دارد و از ریزش دیوار جلوگیری می کند.

تداوم سنگ و آجر در دیوار مقاوم در برابر زلزله

در هنگام زلزله اگر شدت آن زیاد باشد باعث ترک خوردگی و تخریب دیوار می شود. الیاف شیشه و پلی پروپیلن کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله، دو طرف اتصال دیوار را به هم نگه می دارد و از ریزش آجر و سنگ دیوار جلوگیری می کند. این کاغذ دیواری ها آسیب های ناشی از زلزله را تا حد زیادی کاهش می دهند زیرا نیروی زمین لرزه را در سطح وسیعی پخش می کنند.

ساخت کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله

ممکن است این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که چگونه کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله را اعمال کنیم؟ در این مورد باید به شما بگوییم که یکی از مزیت های این نوع کاغذ دیواری نصب آسان آن است. هنگام استفاده از کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله باید بسیار مراقب باشید. ضمناً برای نصب کاغذ دیواری روی گچ قبل از اجرا، عملیات اساسی مانند تعمیر ترک سقف گچ بسیار مهم است و باید تا حد امکان با دقت و تمیزی این کار را انجام دهید.

قبل از نصب باید رنگ رنگی را از روی دیوار جدا کنید (دستورالعمل قرار دادن کاغذ در رنگ روغن) و دیوار را کاملا اصلاح کنید سپس با چسب های مخصوص دیوار را بپوشانید و در نهایت با دقت بسیار با نقطه این نخ را بپوشانید. چسبیدن به دیوار در بعضی جاها مانند کاغذ دیواری روی کاشی باید توجه کنند که چه چیزی با آنچه زیر دیوار است سازگار است.

گاهی اوقات دلیل زرد شدن کاغذ دیواری پس از نصب و پس از استفاده کوتاه مدت از این نوع کاغذ دیواری، عدم رنگ آمیزی دیوار رنگ شده در فرآیند است. بنابراین هنگام نصب کاغذ دیواری های ضد زلزله مانند سایر مدل ها به وضعیت سازه دیوار و سقف توجه کافی داشته باشید.

اخرین حرف

در این مطلب سعی کرده ایم از کاغذ دیواری ضد زلزله و عملکرد آن و همچنین ترکیبات آن برای شما بگوییم. اگر قصد نصب کاغذ دیواری ضد لرزه یا کاغذ دیواری معمولی را در منزل خود دارید، بهتر است این کار را به افراد حرفه ای بسپارید. پس از ثبت سفارش در بازار آنلاین ما، می توانید به راحتی با بهترین نصابان کاغذ دیواری تماس بگیرید و از آنها مشاوره رایگان بخواهید. همچنین با مطالعه پروفایل آنها و نظرات سایر کاربران در مورد پروژه های قبلی خود بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

مشاهده ادامه: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/کاغذ-دیواری-در-شیراز