زبان بدن چیست و چه فوایدی دارد؟
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 8
  • بازديد ديروز : 77
  • آي پي امروز : 5
  • آي پي ديروز : 30
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 270
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 9,121
  • كل بازديدها : 43,158
  • ای پی شما : 18.119.107.96
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 149
  • كل نظرات : 0
  • امروز : جمعه 14 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین


شما فکر می کنید که زبان اصلی شرکت یا گروه شما فارسی است، اما در اشتباه هستید.

پس باید بدانیم زبان بدن چیست؟ زبان بدن به مجموعه ای از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد قادر است بدون صحبت کردن، پیامی را منتقل کند و با دیگران ارتباط برقرار کند.

یادگیری تکنیک های زبان بدن ما را در ارتباطات غیرکلامی که بخش بزرگی از ارتباطات ما است، موثرتر می کند و با استفاده بهتر از این تکنیک های زبان بدن می توانیم مهارت های ارتباطی و ارتباطی خود را ارتقا دهیم.

این مقاله به جزئیات بیشتری در مورد اهمیت زبان بدن می پردازد و همچنین تکنیک هایی را معرفی می کند که می توانید برای دستیابی به زبان بدن خوب از آنها استفاده کنید.

فواید زبان بدن

زبان بدن می تواند در انتقال یک احساس یا تغییر معنای کلامی بسیار خوب باشد. هرگز قابل قبول نیست که با اخم کردن و ترش نشان دادن دوستی و علاقه دیگران را نشان دهید، بنابراین باید یاد بگیرید که زبان بدن را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

شاید برای اکثر ما ارتباط مصداق گفتار باشد، اما باید بدانید که بیشتر ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن انجام می شود. در واقع بیش از 90 درصد آنچه به طرف مقابل می گویید از طریق حرکات غیرکلامی و به عبارت دیگر زبان بدن شما منتقل می شود و تنها 10 درصد از آنچه می خواهید بگویید از طریق کلمات شما منتقل می شود. زبان بدن می تواند حالت درونی فرد را نشان دهد. به عنوان مثال، می تواند خشم، خستگی، حالت آرام، سردرگمی و علائم دیگر را نشان دهد.

زبان بدن در واقع تمام حرکات شما را پوشش می دهد. از حالات و حرکات صورت گرفته تا تماس چشمی، حرکات، مدل ایستادن و موارد دیگر. انجام درست زبان بدن اغلب می تواند یک کار بسیار ظریف و ظریف باشد، اما شما می توانید به راحتی با شناخت چند حرکت رایج، اصول اولیه زبان بدن را یاد بگیرید، هر یک از این نشانه ها می توانند بیش از هزار کلمه را بیان کنند.

باید بدانید که معنای دست دادن خیلی بیشتر از سلام کردن، خوشحالی از دیدن شما و ... است، مهم ترین قسمت دست دادن تماس کف دست با دست طرف مقابل است و می توان گفت همین حرکت ساده بسیار فراتر از تماس است، تماس با کف دست شما نیت درست شما را نشان می دهد و اینکه شما حالت دفاعی ندارید.  گوینده رادیو مورد این رابطه و نوع تعامل شما کاملا صادق و غیرتهدید کننده هستید.

زبان بدن مردان

به طور کلی، زبان بدن مردان و زنان یکسان است، اما معمولاً تفاوت هایی وجود دارد. لازم به ذکر است که در مواردی که جنسیت مطرح است این سوال قابل طرح است اما در سایر موارد رفتارهای فیزیکی زن و مرد مشابه است.

زبان بدن زنان

با توجه به اینکه زنان احساساتی‌تر هستند، زبان بدن زنان می‌تواند موضوعی گسترده‌تر از زبان بدن مردان باشد. در واقع، زمانی که فرد در حالت عادی است، ثبت زبان بدن غیرممکن است. اما مهم نیست که چقدر احساسات و حالات روحی متفاوت با حالت عادی فرد ایجاد می شود، رفتار و وضعیت جسمانی فرد می تواند یک علامت مستند از درون باشد.

چند نمونه از زبان بدن در ارتباطات روزمره انسان

دست دادن

این حرکت که به دست دادن اشاره دارد، یکی از مهمترین جنبه های زبان بدن است.

شما باید مراقب باشید، نحوه ایستادن، نحوه لگد زدن، نحوه نزدیک شدن و میزان فشار دست نیز موثر است.

اگر شانه های خود را خم کنید و مستقیماً به صورت طرف مقابل نگاه نکنید یا در هنگام دست دادن به اصطلاح دستی آرام بدهید، این تصور به فردی که با او ارتباط بیشتری دارید منتقل می شود. من نمی خواهم. این

اما اگر محکم نگه دارید و شانه خود را به عقب بکشید و به صورت و چشم های طرف مقابل نگاه کنید و در حالی که آنجا هستید، دست خود را دراز کنید و فشار زیادی به او بدهید، این مفهوم در ذهن آن شخص کاشته می شود. خوب است که با او ارتباط برقرار کنم و قصد دارم باید با او همکاری کنید و در تماس باشید.

تنفس

زبان بدن مربوط به تنفس و تنفس می تواند نشانه ای از وضعیت روحی و روانی فرد باشد. به همین دلیل، رابطه بین زبان بدن و تنفس اغلب در بحث هایی مانند جلسات کاری و آموزش نادیده گرفته می شود. به طور کلی، تنفس عمیق از طریق دیافراگم و شکم اغلب نشان دهنده آرامش و اعتماد به نفس شماست. از سوی دیگر، تنفس عمیق و سریع به زمان استرس و اضطراب تعبیر می شود.

برخی از کارشناسان کسب و کار توصیه می کنند برای درک سطح درک متقابل از موقعیت، به ماهیت تنفس فرد توجه کنید.

چگونه بایستیم

اگر ایستاده‌اید و با کسی صحبت می‌کنید یا تنها فردی هستید که به مکالمه او گوش می‌دهید، باید بدانید که نحوه ایستادن شما بسیار گویاست. نحوه ایستادن شما در مکالمات روزمره یا مکالمات کاری یا حتی بحث های عمومی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر با همکار خود صحبت می کنید، باید کلاس زبان بدن زهرا شیراحمدی  توجه داشته باشید که طرف مقابل مراقب هر حرکت شماست. اگر می خواهید نشان دهید که دیر کرده اید، به ساعت خود نگاه کنید، گهگاه به دور خود بچرخید، به عقب نگاه کنید و خود را نشان دهید. کسی منتظر شماست

برعکس، اگر از صحبت کردن با او و گوش دادن به او و تکان دادن سر برای تایید صحبت های او راضی هستید، می توانید زمان مکالمه را به نفع خود افزایش دهید. اگر صحبت های شخص شما را آزار می دهد یا با صحبت های او مخالف هستید و فکر می کنید اشتباه می کند، فقط دست های خود را روی باسن خود بگذارید و با ابروها و لبخندی کوچک به او نشان دهید که آنچه می گوید اشتباه است.

بد نیست بدانید که ارتباطات غیرکلامی از مکان به مکان و موقعیت به موقعیت متفاوت است. در جلسات کاری مهم، نوع رفتار بدن شما بسیار مهم است، پس باید مراقب باشید که اشتباه نکنید.